Чим відрізняється репліка від оригіналу? Добросовісний виробник старанно копіює модель, взяту в якості прототипу. При цьому можуть використовуватися більш дешеві матеріали. Але якість кінцевого продукту не повинна сильно постраждати. В цьому і полягає мистецтво грамотного виготовлення репліки вихідного зразка. На сучасному ринку, одна з найбільш копійованих, є американська компанія 5.11. Репліки її взуття і екіпіровки зазвичай багато в чому не поступаються оригіналу. Але купувати такі речі можна тільки в перевірених і авторитетних військторгах. Таких, як "Мілітарка".
Чому 5.11 репліка набагато дешевша за оригінал?
Компанія "5.11 Tactical" не просто так взяла собі цю назву. За прийнятою вже багато років класифікації гірських сходжень – Yosemite Decimal System, YDS Йосамітского національного парку, категорія складності 5.11 відноситься до класу смертельних по небезпеці або взагалі неможливих. Ось і поставила собі американська компанія мега мету. Створювати таку екіпіровку, яка не підведе ні за яких умов, навіть таких.
Схема розробки нових моделей в цього американського бренда досить складна і витратна. Спочатку майбутній виріб моделюється на комп'ютерній техніці. Потім його піддають найнеймовірнішим віртуальним навантаженням, щоб виявити і посилити слабкі місця конструкції. Потім випускається дослідна партія. Частина її проходить різні краш-тести на спеціальному обладнанні, а частина випробовується певною категорією досвідчених співробітників на полігонах. Деяка частина може бути передана волонтерам для додаткових випробувань.
Після завершення всіх тестів в модель вносяться необхідні зміни. І весь цикл повторюється до тих пір, поки не буде досягнуто бажаного результату. "Випробувано професіоналами", недарма цей принцип є девізом бренду. Такий дорогий період, минуть компанії, що випускають уже репліки готових і прийнятих до масового виробництва виробів. Крім того, величезну роль у формуванні кінцевої вартості відіграє використання патентованих матеріалів і технологій.
У копіях, як правило, не використовуються вартісні складові. При виготовленні зазвичай застосовуються матеріали, на які вже закінчилася дія авторських прав, і ліцензії на них купувати не потрібно. Вони замінюються більш доступними за ціною аналогами. Але в деяких випадках для отримання якісного кінцевого продукту використовують оригінальні матеріали, що випускаються лише поодинокими компаніями в світі. Наприклад, нейлонова кордура від фірми Дюпон.
Чому 5.11 репліки користуються такою популярністю?
Оригінальні вироби бренду орієнтовані на професіоналів. Спортсменів, мандрівників, дослідників диких куточків земної кулі. Тому не кожен любитель активного відпочинку може собі дозволити заплатити за них солідну суму або вважає це раціональним. Хобі вимагає певних витрат, але в розумних для кожного межах. Тому настільки й затребувані репліки від солідних виробників, які прагнуть максимально точно передати характеристики вихідного зразка і донести їх до масового покупця в кілька разів дешевше.
5.11 репліки від німецьких виробників
В основному на українському ринку якісні копії тактичної одягу і взуття від компанії "5.11 Tactical" представлені німецькими брендами. Це компанія Sturm, що випускає продукцію під торговою маркою Mil-Tec, і Max Fuchs (MFH). Остання широко використовує ідеї "5.11 Tactical" у виробництві модного одягу в популярному стилі military під торговою маркою "Pure Trash". Торгова марка "Fox Outdoor" експлуатує ці ідеї при виготовленні сучасної екіпіровки для активного відпочинку.
Мабуть, найпопулярніший камуфляж "всіх часів і народів" - це woodland camo. У Сполучених штатах 1948 рік ознаменувався появою камуфляжу "ERDL", який прийшов на зміну оливі та хакі, що застосовували тоді в якості основного забарвлення форми. Розробкою займалася Engineer Research & Development Laboratories. З початком війни у В'єтнамі, він широко використовувався в різних модифікаціях спочатку елітними підрозділами розвідки і загонами спеціального призначення. Потім поширився практично на весь контингент американських військ. Перші моделі представляли собою імітацію коричневих, зелених і чорних "гілок" зі світло зеленими "листям". Через деякий час стала застосовуватися коричнево-домінантна схема, де світло зелений замінили на світло-коричневий відтінок. Нині в цих забарвленнях виготовляють форму, військові головні убори, захисні жилети і розвантаження.
Woodland – камуфляж який наробив галасу
Корпус морської піхоти США переодягли в новий камуфляж, який отримав назву "Lowland" ( "Поділ"). Пізніше з'явилася модифікація "Дельта" (неофіційна тоді назва), яка розраховувалася на застосування армією США в Південно-Східній Азії. Назва, швидше за все, походить від передбачуваного району використання – дельти річки Меконг. "ERDL" залишався «на озброєнні» й після виведення американських солдатів з В'єтнаму. В останній раз використовувався під час провальної операції з порятунку американських заручників "Eagle Claw" ( "Орлиний кіготь") на території Ірану в квітні 1980 року, в Бейруті і при вторгненні американських солдатів в Гренаду (1983 рік, операція "Urgent Fury" – ("Спалах Люті").
У 1981 році США починає приймати на озброєння уніформу нового стандарту – BDU (Battle Dress Uniform), яка призначалася для носіння тільки під час бойових дій. Камуфляжне забарвлення отримала назву "woodland" і застосовувалася в 4-х модифікаціях:
- "general", основний і найпоширеніший варіант, він же іменувався "temperate", помірний;
- "lowland", використовувався для низинних ландшафтів і в заболоченій місцевості. Переважають зелені відтінки;
- "highland", модифікація для використання в гірській місцевості, домінуючий відтінок – коричневий;
- "transitional", перехідний, також іменований "delta". За рахунок застосування спеціальної фарби добре виконував маскувальні функції в інфрачервоному діапазоні.
Woodland камуфляж пізніше був розроблений в цифровому виконанні, й отриммав нову назву - "Digital woodland". Ця модифікація паттерна Вудланд застосовується в армії США до теперішнього часу. Хоча повсюдно замінюється на ACU (Army Combat Uniform), який визначає не тільки характерний патерн, але і крій уніформи.
В Україні Woodland купити не проблема
Наш інтернет-магазин дає можливість придбати усім бажаючим широкий асортимент різного спорядження та екіпіровки в цьому популярному паттерні. Улюблений мисливцями камуфляж Вудланд купити бажають і рибалки, і туристи. Багато команд страйкболістів та шанувальників пейнтболу використовують його в якості своєї уніформи. Незважаючи на одну негативну властивість, а саме сильно темніти при намоканні, Woodland досі, мабуть, найпопулярніший патерн у всьому світі.
Пропозиція маскувальних патернів на сучасному ринку така велика, що розібратися в ній може далеко не кожен. Крім тих, що почали розробляти ще в 20-і роки минулого століття, додалося розмаїття камуфляжів багатьох країн світу. А ще існує величезна кількість так званих комерційних схем, однією з яких і є камуфляж Партизан.
На яких принципах базується камуфляж Партизан?
Як і в багатьох сучасних розробках, в його основі лежать принципи, випробувані ще фахівцями Третього рейху. Простежити історію цієї маскувальної схеми досвідченому оку нескладно. Досить уважно розглянути камуфляж Партизан, фото якого в надлишку можна відшукати в світовій павутині. Відразу кинеться в око те, що там відсутні паралельні штрихи, які створюють "ефект дощу". Це означає, що схема розроблялася у військах СС, а не в інших підрозділах вермахту.
У період Другої світової війни, в ваффен СС, використовували спочатку три поєднання кольорів. Темно-сірий і світло-сірий застосовували для весни. Зелений і багряно коричневий були актуальними влітку, а восени – коричневий з жовтим. Причому схем нанесення малюнків було п'ять: "дубове листя", "осколковий", "широколисте дерево", "горох" і "пальма".
Ось саме з "дубового листа" (Oak Leaf) і змальований колір "Партизан". Oak Leaf продовжив еволюцію техніки нанесення шаблону "Blurred Edge" ("розмитий край"). Але на відміну від трьох основних пар поєднань кольорів, в схемі були присутні вже чотири різні відтінки, що послужило проривом в подальшій техніці побудови маскувальних схем. Новинка випускалася в літньому і в осінньому варіантах. Вона виявилася настільки вдалою, що її не витіснив навіть позиціонований з 1944 року в якості стандарту "Dot pattern".
Таким чином, якщо бути зовсім точним, в основу сучасної інтерпретації покладено патерн "Waffen SS Oak Type II". У схемі чотири кольори у вигляді хаотично розкиданих плям. Коричневий, світло-коричневий, зелений і чорний відтінки змішані в рівних процентних частках. На перший погляд таке поєднання забарвлень виглядає відштовхуюче. Однак це і є ознакою хорошого камуфляжу. Від нього хочеться скоріше відвести погляд.
Що стосується комерційних назв, то вони часто бувають звучними й такими, що запам'ятовуються. А даються вони виробниками комерційних маскувальних схем з чисто маркетингових міркувань. Замість "партизана" у деяких російських виробників, які злегка варіюють насиченість і вагову масу кольорів, можна зустріти і інші позначення. Наприклад, "Жаба". Українські ж виробники дотримуються лише прийнятої назви.
Ким затребуваний камуфляж Партизан?
В силу поєднання своїх чотирьох кольорів, даний камуфляжний патерн добре підходить для маскування власника влітку і восени практично серед всіх ландшафтів України. Особливо це стосується мисливців, рибалок, любителів підглянути за поведінкою птахів та тварин в їх природному середовищі існування. За деякими даними його використовують і в окремих підрозділах ГРУ Російської Федерації.
Купують камуфляж партизан і шанувальники ейрсофта. Однією з переваг цієї схеми є те, що при намоканні, ніякий колір відносно інших не стає темніше, зберігаючи загальний баланс відтінків.
Воєнторг «Мілітарка» пропонує продукцію в камуфляжі «Партизан»
У нас можна придбати літні костюми в цьому камуфляжі, зимові моделі, куртки та штани. Пропонуються кепки, балаклави і футболки, а також зимові рукавиці на хутрі. Оплатити покупку можна різними зручними способами. А отримати замовлення швидко і без затримок в будь-якому бажаному відділенні "Нової Пошти".
Це камуфляжне забарвлення, дещо відрізняється від "дідуся" камуфляжу – хакі. Останній ближче до пісочних відтінків, а колір олива більш глибокий і насичений. Olive (Olive Green) володіє кращою універсальністю в порівнянні з ним. Свого часу, зокрема, широко використовувався американською армією під час Другої світової війни, В'єтнамської і війни в Кореї. У різні періоди перебував на озброєнні практично у всіх арміях світу.
Класика камуфляжу – колір олива
У японській армії вже в кінці XIX століття скопіювали у англійців колір хакі, але надали йому жовтувато-зелений відтінок, практично першими запровадивши в перелік захисних кольорів "оливу".
До останнього часу в якості офіційного камуфляжу цей колір був на озброєнні лише в армії Ізраїлю (більш ніж 40 років). В наші дні камуфляж олива продовжують використовувати при маскуванні будівель і споруд, військової техніки в деяких країнах світу. Це маскувальне забарвлення в даний час широко використовується в комерційних цілях при створенні одягу для любителів стилю мілітарі. Висока мода також не оминає оливу своєю увагою. Періодично на високих подіумах світу з'являються жіночі та чоловічі колекції в цьому популярному захисному кольорі.
Висока практичність одягу кольору "олива" здобули їй велику популярність у тих людей, хто проводить вільний час без "білого комірця". Туристи, мандрівники, мисливці, рибалки – всіх не перерахуєш, прагнуть купити камуфляж олива, а як відомо, великий попит народжує відповідну пропозицію.
Універсальне й не старіюче забарвлення Олива
Форма в оливі дійсно відмінно підходить для багатьох застосувань. Фотомисливець чи рибалка не будуть надмірно виділятися на тлі навколишнього ландшафту. Та й для традиційної полювання з рушницею або арбалетом вона часто цілком придатна, якщо мова не йде про сніжні зими. Провідні бренди світу, виробники реплік популярних моделей минулих років не гребують випускати їх в цьому захисному забарвленні, справедливо вважаючи, що в такому варіанті вони будуть користуватися не меншим попитом.
Наприклад, на нашому сайті в широкому асортименті представлена продукція відомої німецької компанії Mil-Tec оливкового кольору. Це светри, рюкзаки, куртки, берці та черевики. Армійські багатофункціональні ножі та мультитули. Головні убори, каремати, складні лопати, рукавички і шкарпетки.
Німецький бренд MFH пропонує високоякісне взуття кольору "олива", маскувальні костюми, куртки та рюкзаки. А американська компанія "5.11" пропонує черевики й кросівки преміум класу.
Військові і гірськолижні черевики, взуття для трекінгового туризму, кросівки найвищого класу представлені продукцією бренду LOWA. Взуттям також представлені відомі, італійська компанія Graninge та Magnum з Великобританії.
Українські виробники, зрозуміло, не відстають від "планети". Багато реплік популярних моделей одягу, взуття, спорядження та допоміжного обладнання можна знайти у нас на сайті в виконанні українських майстрів. Звичайно, і оливкового кольору.