- Головна
- Військова форма
Військова форма - Пустыня - Шплиттертарн - Digital Desert - Pencott Green
Занадто часто, на жаль, пустельні райони земної кулі ставали ареною кривавих битв, в яких гинули десятки тисяч людей. Причиною воєн могли бути нафта, газ, релігійні мотиви і зовсім вже притягнуті за вуха приводи. Так чи інакше, але з розвитком технологій маскування бійців на місцевості з'явилося і безліч специфічних камуфляжів, в загальному випадку званих колір пустеля.
Звідки таке різноманіття класу колір Пустеля?
По-перше, пустелі в різних частинах земної кулі можуть відрізнятися за забарвленням пісків. По-друге, велике значення має час року і час доби. Навіть невелика зміна вологості вже може призводити до того, що переважаюче забарвлення ландшафту зміниться. По-третє, не слід скидати з рахунків і вельми специфічні зони. Такі, яких багато, наприклад, в Афганістані. З скельними виходами і безплідними ділянками висохлої землі. А на всіх на них велися (і ведуться) запеклі бої.
Тому творці маскувальних малюнків постійно вели пошук все більш досконалих і універсальних схем. Відзначилися в цьому плані англійці, які по праву вважаються першовідкривачами камуфляжу. Хоча, що властиво для консервативних жителів Великобританії, справа просувалася зі скрипом. Однак вони перші ввели поняття маскування, назвавши свій варіант камуфляжної схеми Disruptive Pattern Material (DPM).
Африканська кампанія 1940-1943 років змусила англійців вкотре переглянути усталені погляди на маскувальне забарвлення форми своїх солдатів. Однак лише до 60-х років минулого століття була остаточно прийнята схема оригінального малюнка, що складається з трьох кольорів: темно-коричневого, світло-коричневого і рідкісних вкраплень зеленого. Виявилося, що його можна використовувати також в міських умовах. А такі країни, як Канада і Голландія використовували його аж до 90-х.
Але по-справжньому вдалий варіант Desert DPM (DDPM) був створений лише перед операцією "Гранбі" в Перській затоці (1990-1991). Він заслужено отримав своє прізвисько "sand and rust", "пісок і іржа". Ця схема найкраще передавала специфіку ландшафту того регіону.
Американські військові теж не сиділи, склавши руки. Їх зусиллями було створено патерн 6 Color Desert. Однак в процесі першого конфлікту в Перській затоці виявилося, що найкраще себе веде 3-х кольорова схема. За нею на хвилі впровадження нового стандарту ACU з'являється цифровий ACU Pattern (ACUPAT), ACU Digital Desert. З'явився свій камуфляж й у американських морських піхотинців, Мarpat Digital Desert.
Над маскуванням в пустелі чаклували практично всі країни-учасниці Північноатлантичного альянсу. Адже їм доводилося брати участь у всіх операціях, що проводяться на Близькому Сході. У канадців з'явився специфічний CADPAT AR. Французи розробили свій варіант, Daguet Desert pattern. В Італії застосовують 4-х кольорову схему Digital Vegetato Desert, яку називають ще "Desertato". Поляки в 2002-му році взяли на озброєння схему Pantera Pustynna. Мають свої розробки також Норвегія, Швейцарія і Данія. У Німеччині на основі Flecktarn в 1991 році був розроблений Tropentarn (рання назва – Wüstentarn). Схема дуже проста, але ефективна: 70% колір хакі, 20% світло-коричневий, 10% темно-зелений.
Колір Пустеля з точки зору українця
Крім всіх перерахованих, існує ще безліч всяких комерційних камуфляжів, що також прекрасно підходять для наших степових районів. Їх випускають як зарубіжні відомі виробники, так і українські бренди. Їх цільова аудиторія – військові, мисливці і любителі ейрсофта. Але, крім усього іншого, колір Пустеля популярний ще й у людей, які люблять модно одягатися. Адже він в тренді вже давно. У чистому вигляді його часто називають тан. Він поєднується з багатьма іншими – кавовим, коричневим, жовтим. А з практичної точки зору – він добре відбиває сонячне світло в жарку погоду і рівномірно вигорає.
Різна продукція в кольорі Пустеля на будь-який смак
"Мілітарка" пропонує не тільки тактичну екіпіровку, а й сучасний та модний одяг для повсякденного носіння. Цим і викликаний постійний наплив покупців. Але найголовніше, ми всіляко оберігаємо наших відвідувачів від небезпеки придбання контрафактної продукції. Головне наше досягнення – це та довіра, яку надають нам люди вже багато років.
Німці були і залишаються одними з найактивніших розробників нових камуфляжних схем. Причому, ними до початку і під час Другої світової війни був закладений фундамент для багатьох нині використовуваних шаблонів. Однією з вдалих і перспективних знахідок того часу була осколкова схема шпліттертарн. Вона добре виконувала дві основні функції камуфляжу, імітаційну і деформуючу.
Один із перших та вдалих камуфляжів – Splittertarn
Його назва походить від німецького слова Spliter, осколок. Хоча вважається, що першими його так назвали американці після закінчення Другої світової війни. Цікава також ідея його створення, яка прийшла з врахуванням досвіду Першої світової. У ті часи для маскування техніки застосовували плями, намальовані іржаво-коричневою, зеленою і охристо-жовтою фарбами.
У 1931-му році була розроблена маскувальна накидка з бавовняної тканини (брезенту), під якою міг сховатися один солдат або кілька. Нею користувалися і для укриття від дощу. На основу сіро-бежевого кольору наносилися зелені і коричневі плями у вигляді осколків з гострими кутами. Для посилення маскувального ефекту, поверх схеми розташовувалися нерегулярні паралельні пунктирні лінії темно-зеленого кольору. Накидка була двосторонньою, одна зі сторін мала більш світлі відтінки. З початком Другої світової війни накидки отримували всі підрозділи Вермахту і парашутисти СС.
У 1941 році з'явилася нова схема, яку в спеціальній літературі пізніше позначили, як "Splittertarn B". Вона відрізнялася від колишньої тим, що розмір плям став менше. Її використовували для нанесення на кітелі і штани особового складу аж до 1944 року. У 1943 з'явилася ще одна модифікація, "болотна", якою користувалися снайпери і танкісти. Зелений колір став густішим, а бежева основа посвітліла. Відома під назвою "Sumpftarnmuster 43". У 1945 із-за зростаючого застосування приладів нічного бачення в шаблоні з'явилися світлопоглинаючі осколки чорного кольору.
Повоєнні модифікації камуфляжу Splittertarn
Після розвалу Німеччини на дві незалежні держави, західну та східну, розробка нових осколкових схем тривала приблизно в однакових напрямках. Адже "Splittertarn" дійсно забезпечував основні функції хорошого камуфляжу. По імітаційній частині, колірна гамма була підібрана таким чином, що в більшості ландшафтів Європи відмінно зливалася з навколишньою місцевістю.
Із завданням деформування людського силуету осколкові шаблони також добре справлялися. Вони розбивали контур солдата на візуально нічим не пов'язані між собою фрагменти.
ФРН з 1951 року починає застосовувати маскувальну схему Bundesgrenzschutz, BGS. Вона містила чотири кольори і по суті ґрунтувалася на шаблоні "Splittertarn B". Поверх плям у вигляді осколків зеленувато пісочного, оливково-зеленого та коричневого кольорів наносилися темно-зелені штрихи "малюнка дощу". Цей шаблон використовувався аж до 1976 року в трьох варіантах відтінків колірної гами. А для каверів на каски випускався до 2000-го року.
В даний час досить часто зустрічаються комерційні розробки на основі "Splittertarn B", де з поєднаннями кольорів виробники обходяться дуже вільно, орієнтуючись лише на вимоги та побажання мисливців і шанувальників тактичних ігор, страйкболу. Однак "осколковий" принцип в них до сих пір чітко проглядається.
В нашій країні Splittertarn купити пропонує «Мілітарка»
Найцікавіше, що цей шаблон до сих пір підробляють деякі кустарні виробники. Мабуть, це пов'язано з простотою його нанесення на бавовняну тканину. Хоча зустрічаються і підробки в дусі часу, з полікоттону. У таких виробах фарби швидко линяють, іноді змінюючи колір до невпізнання. Уникнути прикрих помилок при покупці можна просто звернувшись в наш магазин. Тут контрафактної продукції не буває.
Цифрові (піксельні) камуфляжі стають все більш затребуваними. І не тільки для комерційних застосувань. Його беруть на озброєння багато країн світу. Наприклад, в Україні – це ММ-14. А один з камуфляжів американських морських піхотинців – Digital Desert.
Digital Desert на початку свого славного шляху
Що таке Корпус морської піхоти США, US Marine Corps, скорочено USMC? Відстань Американського континенту від країн Європи, Азії або Африки передбачає лише два шляхи перекидання військовослужбовців до цих географічних районів, по повітрю або морським шляхом. Перший досить дорогий і проблематичний. А ось другий – в самий раз. Тому і народився такий термін, морський піхотинець. Сухопутний моряк. Недарма їх емблемою служить глобус з якорем (Globe and Anchor).
Фактично морпіхи це не моряки. Це відмінно навчена і вишколена піхота, яку доставляють до місця призначення морем. Передбачувані театри дій – лісостеп, джунглі або пустельні райони. Тому і прийнято в обмундируванні морської піхоти два основних камуфляжних патерна – MARPAT'а. MARPAT Woodland і MARPAT Desert. З деяких пір до них додався третій, який іноді використовується підрозділами USMC – MARPAT Urban.
Розробку інноваційного, цифрового патерну для морських піхотинців почали в 2000-му році. Після всіх невдалих дослідів зі спробами створення універсального камуфляжу. У 2001-му році патерн був всебічно випробуваний і в 2002-му офіційно прийнятий на озброєння.
Як працює цифровий Digital Desert?
Складається він з наступних кольорів: жовтувато-коричневий, світлий жовтувато-коричневий, світло-коричневий і коричневий. Не слід плутати його з канадської схемою CADPAT AR, призначеної для посушливих районів. Принцип той же, піксельний, але кольори інші.
Камуфляжний патерн побудований з невеликих квадратиків, які можуть візуально складатися в більш великі структури, накладаючись і перетинаючись. Такий піксельний принцип дозволяє на різних відстанях об'єкта від спостерігача дробити силует не тільки на площині. Він створює тривимірну ілюзію того, що окремі частини силуету знаходяться від спостерігача на різних відстанях.
Фокус в тому, що спостерігач бачить зображення об'єкта, сформоване спочатку з окремих точок, пікселів. Таким же чином ми бачимо картинку, намальовану на екрані цифрового дисплея або телевізора. Тільки там, незалежно від відстані, зображення зберігає пізнавані риси. А в камуфляжній схемі все навпаки. Там розробники свідомо намагаються роздробити впізнаваний об'єкт на набір нерозпізнаних плям.
Digital Desert по праву вважається одним з найбільш вдалих камуфляжів XXI-го століття. На жаль, він не уникнув долі багатьох популярних маскувальних шаблонів. Його дуже часто підробляють, а такі випадки не йдуть на користь покупцям. Хоча, треба зізнатися, переважна більшість контрафактної продукції зосереджено на ринку пострадянських країн. І весь цей сумний процес часто не обходиться без участі наших китайських друзів. А от поживачі Західної Європи і американського континенту з такою проблемою просто не стикаються.
Чим приваблює покупців «Мілітарки» Digital Desert?
Як це часто буває, даний цифровий патерн виявився дуже ефективним не тільки в пустельних місцевостях. У лісостеповій смузі України, особливо восени, він чудово розбиває людський силует, створюючи вдале маскування. Лише на зеленому тлі, він буде не зовсім придатним, роблячи зображення занадто видимим та об’ємним.
В асортименті магазину «Мілітарка» в цьому патерні можна придбати: легкі польові костюми, тактичні сорочки, футболки, балаклави, панами та бандани. Крім відмінних маскувальних властивостей, шаблон Digital Desert приваблює покупців й своїм оригінальним малюнком, й його купують просто для повсякденного носіння.
Спроба створення нового мульти-ландшафтного камуфляжу (Multi-Environment Camouflage) була зроблена компанією Hyde Definition. А повна назва нової лінійки – PenCott multi-terrain camouflage pattern. Успіхи в маскуванні для армії США представлялися сумнівними, і дозріла нагальна необхідність переходу з універсальною забарвлення камуфляжу (UCP) на новий патерн. Він позиціонувався як 3 різних варіанти забарвлення уніформи і окремо пропонувалося маскувальне забарвлення для тактичного спорядження.
Камуфляж PenCott – нове слово в мистецтві маскування
Справа в тому, що після аналізу бойового досвіду в Іраку і Афганістані Конгрес США в 2009 році видав законопроект, який зобов'язував армійських фахівців розробити нову схему камуфляжу для ведення війни в Афганістані та проведенні конструкторських і дослідницьких робіт в цьому напрямку. Визнавалося, що схеми, які використовуються в камуфляжах військового форменого одягу ACU і ECWCS, у багатьох випадках поступаються розробкам інших країн і не працюють досить ефективно. Влітку 2010 року виробникам було запропоновано створити 3 схеми колірної адаптації для одягу: для пустельної місцевості ("desert"), лісистій ("woodland") і перехідний варіант ("transitional"). Також пропонувалося розробити патерн для тактичного навісного спорядження – розвантажувальних систем, підсумків, рюкзаків.
Особливості нового патерну PenCott
Ще в 2008 році компанія Hyde Definition створила дочірнє відділення спеціально для розробки нових, гібридних видів камуфляжу. Результатом кількох років роботи й став патерн PenCott. Він працює за принципом змішання контрастних тонів на тлі іншого кольору, створюючи розмиті і чіткі форми та межі. Цей принцип передбачає, що людське око не може обробити настільки складні схеми, перемикаючись на більш прості деталі навколишнього ландшафту. Така гібридна фрактальна (ламана, подрібнена) геометрія розчиняє людський силует на місцевості, роблячи його не розпізнаним, як єдине ціле.
Крім того, в паттерні присутні різні схеми "розмивання" об'єкта. Розташовані на близькій відстані контрастні тони, створюють для спостерігача ілюзію глибини. Іншими словами, силует розмивається не тільки в двомірному просторі, але і деформується в глибину.
Для спорядження запропонована схема називається PenCott-TEC™ ( "Tactical Equipment Camouflage – камуфляж для тактичної екіпіровки"). Ключові кольори цього патерну підходять до "Pencott green zone" ( "зеленка"), "Sandstorm" ( "піщана буря") і "Badlands" ( "безплідні землі"). Таким чином, можна носити форму одного патерну, а спорядження – іншого без втрати маскувальних якостей кожного.
Нове не значить, що його не має в «Мілітарці»
Камуфляж Pencott, хоча він й з'явився відносно недавно, вже можна придбати в "Мілітарці". Особливий інтерес у покупців викликають зимові камуфляжні костюми, головні убори, розвантажувальні системи. Адже дуже багато роблять покупок в "Мілітарці": страйкболісти, мисливці і туристи, які прагнуть купувати екіпіровку в передових патернах від кращих брендів.